Kiverheti a biztosítékot az új kötelező

Az autók forgalmijának mintegy 10 százalékában rosszul van feltüntetve a lóerõ-teljesítmény. Mindez eddig nem okozott nagyobb problémát, ám most éves szinten akár 10-50 ezer Ft többletkiadást is jelenthet a téves bejegyzés – olvasható a 25 biztosítóval kapcsolatban álló CLB Biztosítási Alkusz Kft elemzésében.

 Így azok, akiknek nagyobb érték van feltüntetve a valós teljesítménynél, azoknak többet kell majd fizetniük. A korrekcióra csak akkor lesz mód, ha illetékes hivatalban kijavíttatják a hibát. Németh Péter, a cég kommunikációs vezetõje felhívta a figyelmet arra is, hogy a gépkocsik teljesítményeinek (kw) adatai az elõzetes információk szerint több mint 10%-ban hibásan szerepelnek a BM nyilvántartásában. Így a kalkuláció sem fog stimmelni azoknál, akiknél nem a megfelelõ adat van regisztrálva, azaz nem lesz jó a díjuk. Jelenleg 4 millió autónak van hazánkban kötelezõbiztosítása, így akár az is elképzelhetõ, hogy százezrek állnak majd egyszerre sorba a hivatalokban. Ennek kivédése érdekében a CLB weboldalán egy speciális kilowatt kalkulátort üzemeltet, ahol mindenki díjmentesen ellenõrizheti saját autójának regisztrált teljesítmény mutatóját, (kilowatt) és hibás adat esetén útmutatást is kap a helyreigazítás teendõirõl. Mint ismert: 2011-tõl teljesítmény alapján kell számítani a kötelezõbiztosítás díját. Ez azt jelenti, hogy 2011-ben, a lóerõket, a kW-ot nézik díjszámításkor, nem pedig az eddig szokásos köbcentimétert. Az idei évig a biztosítók hat különbözõ kategóriába sorolták az autókat, hengerûrtartalmuknak megfelelõen. Jövõre is hat kategóriába sorolják a jármûveket:
1. 0-37 kW (0-50 LE)
2. 38-50 kW (51-68 LE)
3. 51-70 kW (69-95)
4. 71-100 kW (96-136)
5. 101-180 kW (137-245)
6. 180 kW felett (245 LE felett).
A CLB szerint: ez a felosztás nemcsak a hibásan bejegyzett forgalmik miatt fogja borzolni a kedélyeket, de azért is, mert sokan korábban úgy vásároltak autót, hogy az olcsóbb kategóriákba essenek, ha biztosításról van szó. Sokan azt nézték, hogy alacsony hengerûrtartalmú motor legyen a kocsiban, a lóerõk másodlagosak voltak számukra. Most viszont pont ezek a tulajdonosok lehetnek a változás vesztesei – állítja a 25 biztosítóval kapcsolatban álló alkuszcég elemzése.     
(A-Z)

Itt lehet hozzászólni !

A hozzászóláshoz be kell jelentkezni.