Miért jó dráma tanszakra járni? – Te is jelentkezhetsz!
Tizenhat éve drámapedagógus Rákosné Horváth Erzsébet. Szentesi csoportja nyolctól tizennégy évfolyamig tizenegy fiatal számára jelent új ismereteket, amelyekért szerdánként a Mûvészetek Háza pincéjében és udvarán, négyszer negyvenöt perces órákon szorgoskodnak.
A Szivárvány Alapfokú Mûvészetoktatási Intézmény dráma tanszaka drámajáték, vers- és prózamondás, beszéd- és mozgásgyakorlatok tantárgyakból ad bizonyítványt növendékeinek, – halljuk a tanárnõtõl. Mint említi, a tantárgyakkal nem feltétlen cél a színész képzés. Minden fiatal hasznosítani tudja ezeket az ismereteket, hiszen javul kommunikációs készségük és könnyebben megtalálják a hangot embertársaikkal. Az életszerû szituációs játékok pedig növelik önbizalmukat, konfliktus kezelõ képességüket, jobban kibontakozik kreativitásuk, fantáziájuk. A pedagógus számára, mint fogalmaz, az örök fiatalság záloga minden óra.
Jó tudni, hogy a mûvészeti iskola dráma tanszaka nem csak a gimnáziumi tanulókra épít. A Mûvészetek Háza rendszeres lehetõséget nyújt egy-egy szavalat, verses-zenés összeállítás közönség elõtti bemutatására. A napokban a dráma tanszak egyedülálló produkcióval mutatkozott be a Dél-alföld legjelentõsebb mûvészeti seregszemléjén, az Erkel Diák Ünnepeken, és az idén népszerûsítették a színjátszást a Zsoldos Ferenc Szakközépiskolában, ahol nyílt próbát tartottak. A hétvégén pedig a strandnyitón játszanak majd együtt a közönséggel.
Ám beszéljenek maguk a fiatalok arról, miért is jó dráma tanszakosnak lenni.
Emese: Én azért szeretek ide járni, mert kipróbálhatom magam, új kihívásoktól erõsödhetek.
Kriszta: Nem is gondoltam, amikor jelentkeztem, hogy olyan élményekben lesz késõbb részem, amelyekrõl még csak nem is álmodtam.
Dorina: Jó a csoportban az összetartás, nagyon sokat nevetünk. Itt mindig felszabadultnak érzem magam.
Gábor: Itt tanulom meg a rögtönzés tudományát, mennyire sokat ér, ha minden helyzetben fel tudom magam találni. Szeretem, hogy az élet dolgait menynyivel könnyebb humorral kezelni.
Fanni: Megismerünk sok helyzetet, szituációt. Nem mindegy, hogy pl. a veszekedésbõl a másikat hogyan vezetjük ki: kézen fogva kéréssel, vagy bármilyen más eszközzel, erõvel. Fejlõdik a szókincsünk is. A csúnya beszéd helyett kulturáltan tudjuk megmondani a másiknak, ha valamit nem tesz jól.
Kitti: Nekem az a célom, hogy elõször is legyen keresõ szakmám. Utána viszont dráma tanulmányokat szeretnék kezdeni és komolyan folytatni.
Dzsenifer: Megtanulhatunk pl. hatékonyan érvelni. Egyes szituációs játékokban a meggyõzés hatékonyságán múlik, ki marad “életben”.
Tomi: Sok új dolgot tapasztalok és jól érzem magam a többiek társaságában.
Dóri: Mindenki mindenkivel jóban van, így sokat együtt vagyunk az órák után is. Számíthatunk egymásra a tanulásban, bulizásban. Új barátokra leltem, és ez nagyszerû.
Kép és szöveg: – dite –