Az áfa-változások hatásai a Hunor Coop Zrt-nél – Több, vonzó akció lesz a válasz
Július elsejével az áfa-változások borzolták fel mind a kereskedõk, mind a vásárlók kedélyeit. Mindenki az áremelkedésektõl, a fogyasztási képesség további drasztikus visszaesésétõl tart. Városunk egyik legjelentõsebb hazai kiskereskedelmi vállalkozásának vezetõjét kérdeztük, hogyan boldogultak az átárazás hatalmas feladatával, és mire számítanak ennek következményeként?
Mészáros Zoltán, a Hunor Coop Zrt. elnök-vezérigazgatója arról tájékoztatott, hogy 32 üzletükben idõre, különösebb fennakadás nélkül elkészültek az átárazással. Az általuk forgalmazott élelmiszerek 95%-a sorolódott át a 25%-os áfa körbe, míg 5%, egyes tejalapú készítmények, a kenyér és péksütemény került a 18%-os áfa kulcs alá. Ez utóbbi besorolásnál volt a leginkább káosz, – említette. A hatósági szabályozás pontatlanságai miatt nem volt világos a beszállítók számára sem, mely termékek sorolhatók konkrétan ebbe a csökkenõ áfa körbe. Mára nyilvánvalóvá vált, hogy egyes növényi alapanyagú margarinok, sajtok, tejszínhabok pl. a 25%-os árkategóriába tartoznak.
Az ellentmondásokat gyorsan tisztázva, több százezer terméket átmozgatva óriási energiát fektettek a munkatársak az árcímkék cseréjére, a zavartalan átmenet biztosítására.
– Milyen arányú áremelkedésre, és milyen hatásokra lehet számítani ezután? – tudakoltuk.
– Elõreláthatóan 4,5% áremelkedéssel számolunk, ami magával hozza a kereslet további visszafogását. Ezután még inkább tiszteletben kell tartani pl., ha a vevõ pontosan 8 dekát kér a felvágottból. S ha minden szempontból figyelembe is vesszük a változó vásárlói igényeket, bizakodhatunk, hogy továbbra is nálunk költik el a pénzüket. Még vonzóbb akciókkal, további árengedményekkel kell a vevõkörünket megszólítanunk, hogy a pénztelenséggel birkózva is megfelelõen jó minõségû és árban elérhetõ termékeket találjanak az üzleteinkben, – összegzett.
– Milyennek látja az elmúlt félév eredményességét?
– A forgalmunk egyelõre nem csökkent, sõt szerény növekedésrõl számolhatok be. Azonban ha az infláció hatásait veszszük figyelembe, mindenképpen volumen visszaesésrõl beszélhetünk, ami a második félévben még jellemzõbb lesz. A helyzeten cseppet sem javít a piaci szereplõk között dúló árverseny. A megváltozott keresletre tehát nekünk is feltétlenül reagálnunk kell, – tette hozzá.
Kép és szöveg: – dite –