Legrand Rt. – Intelligens ház, mint márka…

Második alkalommal, immár hagyományteremtõ szándékkal rendezte meg évértékelõ sajtótájékoztatóját a Legrand Rt. cégvezetése.  Károlyi László vezérigazgató természetesen a jövõ évi tervekrõl is beszámolt.

Legrand_sajtótájékoztató.jpgA megjelenteket Németi Vera (képen balról) kommunikációs vezetõ köszöntötte. A sajtó munkatársai az aktualitásokról Gáborné Sebesi Katalin (jobbról) humánerõforrás igazgatót is kérdezhették.
Károlyi László (képen) bevezetõként felidézte a francia tulajdonú cégcsoport történetének sarokköveit, azt az utat, amelynek állomásaként az elmúlt évben már közel három milliárd eurós árbevétel   mellett százhatvan országba értékesítettek. A kereskedelem fõ iránya Európa országain túl az USA és Kanada piacai.
A Legrand csoport mintegy 26 ezer embert foglalkoztat, – mondta. Az értékesített termékek mintegy negyven százaléka új termék volt, követve a fogyasztói igényeket. Ötezer szabadalmat jegyeznek világszerte, termékfejlesztéssel mintegy ezerötszázan foglalkoznak a cégcsoportnál.
A Legrand jelenleg is piacvezetõ a szerelvények, ill. a kábelcsatornák területén. Kijelentette: további stratégiai cél vezetõ szerepük megõrzése a villamos energiával alig ellátott területektõl egészen a legmodernebb, már intelligens házak, irodák felszereltségig. Legfõbb értéknek az innovációt, az etikus viselkedést, a vevõközpontúságot, valamint az erõforrásaik hasznosítását tekintik, hosszú távú fejlõdésüket ezekre alapozzák. E szemlélet eredménye a piaci részesedésben már most is meglátszik.
Tevékenységük fõ vonalát a vezérigazgató a komplex termékrendszerekben határozta meg, amely a szolgáltatások széles skáláját nyújtja a vevõknek. Ilyen pl. az IN ONE, az épületek automatizálása, azaz az intelligens ház márka mögöttese is.
Referencia projekteket ismertetett, mint pl. hazánkban a Nemzeti Színház, amely teljes egészében Legrand szerelvényekkel készült.

A Legrand Magyarországról szólva azt említette: “Van mire büszkének lenni, hiszen nyolcvanhat év szakmai múlt van mögöttünk.” De a szentesi alap is már több mint negyven éves. Magyarországon gyártás és kereskedelem is folyik. Az erõs- és gyengeáramú termékek terén kívánnak hosszú távú, megbízható partnerek lenni. A kereskedelem feladata a Legrand teljes termékkörének hazai értékesítése, a gyártás területén pedig   a divízión belüli fejlesztések. Régebben a gyártás nyolcvanöt százalékban a hazai piacra történt, s csak tizenöt százalékot tett ki az export. Jelenleg épp fordítva történik, most az itt gyártott termékek nyolcvanöt százaléka külföldön értékesítõdik, s a maradék idehaza.  A hazai piacon is stratégiai céljuk vezetõ szerepük megtartása a már jól bevezetett termékeket illetõen, míg az újdonságok, mint az intelligens ház rendszerek esetében, a vezetõ szerep megszerzése.
Tudomásul veszik a kialakult versenyhelyzetet, de a földrajzi adottságok és a szakmai hozzáértés garanciája versenyképességüknek, – nyugtázta. Mindezek okán a kelet-európai régióban éppen Magyarországon alakítanak ki logisztikai központot, amely január elsejétõl a környezõ országok termékellátását segíti. A projekt 2007. év végéig fog megvalósulni. Ezzel tehát a cég regionális központ lesz. Megnyerték egyben a Legrand központi vezetését egy Kelet-európai Beszerzési Iroda létesítéséhez, amely a hosszú távú fejlõdésük érdekében vizsgálja a kooperációs lehetõségeket.
E nehéz gazdasági évben hat százalék körüli visszaesést prognosztizáltak tavalyhoz képest nagykereskedõik.  Egy százaléknyi növekedéssel 9 milliárdos árbevételt várnak év végére. Ezt jó eredménynek ítéli a vállalatcsoport vezetése is.
Elmondta továbbá, hogy új katalógusukban kétezer referencia jelenik meg, amely bemutatja újdonságaikat, mint a SARLAM világítás-technika termékei, vagy a BTicino kaputelefonokat, szerelvények.
8,8 milliárd forintos beruházás, húsz százalékos növekedés mellett jövõre mintegy nyolcvan fõs létszámbõvítést   terveznek, – tudtuk meg.

Kép és szöveg: – dite –

Itt lehet hozzászólni !

A hozzászóláshoz be kell jelentkezni.