Újdonságok a HUNOR COOP ZRt. üzleteiben
Ismét eltelt egy esztendő, amikor Csatordai Lajossal a HUNOR COOP ZRt kereskedelmi igazgatójával a szentesi áruházakat is érintő aktualitásokról beszélgettünk. A HUNOR COOP üzletek erőssége a hazai termékekben rejlik. Milyen arányt képviselnek most azok az árukínálaton belül, kérdeztem elsőként.
-A választékunk – bolt mérettől függően – 2000 és 6000 cikkelem közötti, melyek több mint 80%-a magyar termék. A multiknál ez az arány lényegesen kisebb, viszont komoly kampányokkal próbálják ez irányba befolyásolni a vásárolóikat. Mi szerényebben azt mondjuk, hogy a magyar gyártók és beszállítók túlsúlya nálunk természetes. Vannak továbbá helyi termékeink, mézek, savanyúságok, vagy pl. a szóda, és vannak regionális jellegűek, mint a pékáruk és a cukrászsütemények. Folyamatosan keressük a lehetőségét annak, hogy az új beszállítók termékei áruházainkban megjelenhessenek.
–Milyen arányban jellemző az új termékek megjelenése éves szinten?
-Az egyes szállítók évente 8-12 terméket vezetnek be átlagosan. A piacra kerülő új terméket „megszondázva” döntünk a bevezetésről, amit „megfűszerezünk” extra akcióval vagy nyereményjátékkal. Ilyenkor valójában termékcsere történik, a kevésbé forgalomképes termék kivezetésével. Jó példa erre a túró rudi, valamikor 1 klasszikus ízben árusítottuk, ma már legalább 15 féle ízvilágú túró rudit találunk a tejhűtőben. A fogyasztók által megkedvelt ízek az állandó választék részei, de az évszakoknak, szezonnak megfelelő ízvilágok is érvényesülnek.
–Miért kerül elő egyre többet az okostelefon a vásárláskor?
-Közel 50 ezer törzsvásárlónk van, ők továbbra is prioritást élveznek. Rendszeres üzenetekkel igyekszünk megköszönni a hűségüket. Folyamatosan gyűjthetik a pontokat a törzsvásárlók, amelyeket termék kuponokkal, vásárlási utalvánnyal jutalmazunk a következő hónap elején. Vannak vásárlók, akik több ezer forintot takaríthatnak meg ily módon. A kuponok beváltásával pedig a promóciós termékeinkhez jelentős árengedménnyel juthatnak hozzá. Egyre népszerűbb a COOP Klub telefonos alkalmazás, az applikációt egyre többen töltik le és használják. Így minden hónapban 500 és 1000 forint közötti vásárlási utalványokat tudnak érvényesíteni, vagyis a kártyával szemben még extrább kuponokat és vásárlási utalványokat lehet gyűjteni. Magam is arra biztatom a törzsvásárlói kártyával rendelkező vásárlóinkat, hogy töltsék le az applikációt és használják a mindennapokban!
–Mit tudhatunk meg az aktuális fejlesztésekről és az új szelektív hulladékbegyűjtésről?
-Folyamatosak a fejlesztéseink, az elmúlt időszakban is hűtők cseréje, festések, polc cserék történtek az üzleteinkben. Legutóbb épp a kiséri ABC-nkben volt hűtőcsere. Még ebben a félévben 12 üzletünk tetejére fog felkerülni a napelem, ami komoly segítség az energiagazdálkodásunkban, a hűtők üzemeltetésében. Fontos a vásárlóinknak, hogy az új szelektív hulladékgyűjtési rendszer bevezetésével, a DRS automaták üzemeltetésével egy új életforma körvonalazódik a mindennapokban. Terjednek az új csomagolású termékek, üdítők, sörös palackok… Keresni kell a cserés termékek jelzéseit, vagyis a terméken a logót. Az összes üzletünkbe már kihelyeztük az üvegvisszaváltó automatákat. Pár hónapon belül a használatuk népszerűbbé válik, hiszen a régi csomagolású termékek helyét az újak veszik át. A készülékben elhelyezett üvegekért cserébe kap a vásárló egy utalványt, ami levásárolható az üzletben. A hulladék üvegeket pedig a MOHU – a felgyülemlett mennyiség függvényében – elszállítja tőlünk.
Igazgató Úr, köszönöm a tájékoztatást!
Kép és szöveg: Dömsödi Teréz