Kiemelt kormányzati cél az agrárexport támogatása
Június 10-én városunkba látogatott Dr. Bencsik Dávid, az Agrárminisztérium helyettes államtitkára, aki Farkas Sándor országgyűlési képviselő, agrárminiszter-helyettes, Nemesi Pál, területfejlesztésért felelős kormánybiztos, Gémes László, a megyei közgyűlés elnöke és Szél István, a Nemzeti Agrárkamara megyei elnöke társaságában tett látogatást a Délalföldi Kertészek Szövetkezeténél, majd az üzemlátogatást követően Dr. Juhász Tünde, a Csongrád-Csanád Megyei Kormányhivatal vezetője vezette le közös sajtótájékoztatójukat.
Nagypéter Sándor, a DélKerTÉSZ elnök- ügyvezetője kalauzolta a vendégeket az üzemben, amikor ismertette a cég fejlesztési elképzeléseit és export tevékenységét. A látogatás célja is éppen az volt, s napjainkban országosan az, hogy a helyi adottságokra épülő mezőgazdasági termékek exportját elősegítse a kormányzat.
Elsőként Farkas Sándor miniszterhelyettes szólt a jelenlévőkhöz, azt mondta, nagyon fontosak az ilyen eszmecserék a magyar vidék és az agrárium fejlesztései szempontjából. A TÉSZ biztos pont a szentesiek számára, amely beruházási lehetőségei által is tükrözi az országos tendenciát: egy nagy start előtt áll a magyar mezőgazdaság. Az az ágazat, amely a járvány alatt is bizonyította, hogy kiváló minőségű élelmiszerekkel, megfelelő mennyiségben tudja ellátni a lakosságot.
Szólt arról, hogy 2020-21-re mintegy 25 millió euro értékben nyíltak meg pályázatok az élelmiszert előállító vállalkozások számára. Azonban a külkereskedelmi kapcsolatok további fejlesztése kiemelt cél lesz a jövőben.
Ezzel kapcsolatban Dr. Bencsik Dávid megyénkről szólva kiemelte: a napsütötte Csongrád-Csanád megye adottságai egyediek, kiemelkedőek. Ez a térség is számíthat arra, hogy a Magyar Kormány 2021-től számított hét éves fejlesztési ciklusában az ágazatra fordítandó 4265 milliárdos fejlesztési forrásból tovább fejlődhessen. Most éppen az a célja, hogy országjárása során megismerje a térségek adottságait, a benne rejlő exportlehetőségeket, különösen a speciális, egyedi termékek tekintetében. Továbbra is cél a tanyasi gazdálkodás megvédése. Az innováció, a digitális technológiák alkalmazásával pedig elősegítik újabb brand-ek (márkák) sikerességét. Az új támogatási programnak épp úgy része az agrár-felsőoktatás, a kutatások támogatása, mint a külhoni gazdák külpiacokra segítése – hallhattuk.
Kép és szöveg: dt.