Horgászhírek – Verseny és telepítés

horgaszhirek01.jpgKedves Horgásztársaim! Mint azt az előző számban leírtam, úgy is történt. Lezajlott a telepítés, és a Gerecz-tavat kivéve azonnal elkezdődhetett a szerencsét próbálás a Kurcán és a Zsoldos-tavon. Az ellenőreink jelentései alapján igen jó eredménnyel próbálkoztak tagjaink valamenynyi vízen.

Április 16-án megrendeztük a Gerecz Elemér Emlékversenyünket, ahol az alábbi eredmények születtek.

Felnőtt kategóriában:

• I. Kovács Sándor 44.510 g.
  • II. Gyarmati István 20.820 g.
  • III. Sonkoly János 19.200 g.
  • IV. Gulyás Károly 9.900 g.
  • V. Berezvai István 9.600 g.
  • VI. Gyukics József 7.700 g.
  • VII. Kozma Lajos  6.800 g.
  • VIII. Kiss Sándor 6.100 g.

Ifjúsági kategóriában:

• I. Dohány Péter 11.600 g.
  • II. Sonkoly Ádám 1.620 g.
  • III. Sulik Dávid kapás nélkül.

Gyermek kategóriában:

• I. ifj. Kovács Sándor 1.300 g.
  • II. Ragács Alex 1.100 g.
  • III. Tarnóczi Dávid kapás nélkül.

A fentieken kívül voltunk még sokan, akik „megúsztuk“  kapás nélkül, ám a verseny utáni ebédet, ami száz főre készült, sikeresen elfogyasztotta az alig hatvan fős résztvevő gárda. Kedves egészségükre!

Telepítettünk, versenyeztünk, jól éreztük magunkat, ezek jó hírek, ám úgy van az életünk kitalálva, hogy ne legyen felhőtlen és nyugodt. Április 8-án közölte velem Gulyás Károly eddigi titkárunk, hogy nem vállalja tovább a feladatot. Fájó szívvel, de tudomásul kellett vennem. Szerencsére sikerült megnyernem régi titkárunkat, Drahota Szabó Józsefet, hogy elvállalta a titkári feladatot. Másik nem igazán jó hírem az, hogy a halászati szakmérnök úrtól megkért szakvélemény alapján az idén nem lehet a Gerecz-tavon tilalmi időben pontyra horgászni. A szakvélemény teljes szövege a horgászboltok és az egyesület ablakában olvasható. Tehát május 2-tól június 15-ig tilos pontyra horgászni a Gerecz-tavon is.

Azért a május 2-ához kapcsolódik egy jó hírem is: a Nemzeti Civil Alapprogram Dél-Alföldi Régiója által kiírt pályázat beadási határideje volt ez a nap. Erre a pályázatra Molnár János versenyhorgászunk feleségének szakszerű segítségével összeállítottunk és beadtunk egy pályázati anyagot, ami 4.200.000 Ft működési célú támogatásról szól. Ha nyer a pályázatunk, soha nem látott fejlesztést tudunk megvalósítani. Természetesen ez a kis kötőszó, hogy HA, most igen nagy jelentőséggel bír.

A Tisza áradása kedvező a halászok részére. Ikrával teli keszegféléket tudnak fogni, mi pedig tőlük megvenni. Jelenleg 70 mázsa körül tartunk a vásárlással, aminek nagyobb része a Gerecz- tóba, kisebb része a Kurcába kerül.
   A változékony időjárás ellenére „beindult“ az ívás úgy a Kurcán, mint a tavakon. Május 11-én délután egy 28 kg-os harcsát fogott Bozóki Sándor horgásztársunk a Gerecz-tavon. Gratulálunk neki! Ő is megérdemli az előző évekhez hasonlóan, hogy 2006-ban ingyen területi engedélyt kapjon.

Már szinte törvényszerű, hogy beszámoljak a Halászati Főfelügyelő által kiszabott bírságokról, annál is inkább, mert most már igazán elrettentő példákat statuál. 50 ezer forint alatt nem szab ki büntetést, melyhez párosul a minimum egy éves engedélyváltástól való eltiltás. Tehát nincs értelme szabályt szegni. Ennek kapcsán szeretném megerősíteni, és megismételni, hogy az ellenőrök hatósági személynek minősülnek, joguk és adott esetben kötelességük a közúton is ellenőrizni a horgászokat. Aki nem hajlandó ennek alávetni magát, az mindenképpen számítson rendőri intézkedésre, feljelentésre és még szabálysértési eljárásra és bírságra is, a Halászati Felügyelet büntetésén kívül.

Más témával folytatom: Egyesületünket 1946-ban alapította Gerecz Elemér. Jövőre lesz az egyesületünk 60 éves. Ez alkalomból szeretnénk egy kiadványt összeállítani és megjelentetni. Elnökségem kezdetén semmit sem adott át elődöm, mindent fel kellett kutatni, és mai napra nyugodtan állíthatom, hogy sikerült rendet rakni az örökölt káoszban.

Ám olyan értékelhető emléket, írásos, vagy képi anyagot nem lehetett fellelni, amiből össze lehetne állítani egy emlékfüzetet. Ezért fordulok most Önökhöz, hogy akinek van régi fényképe, írásos feljegyzése, valamilyen használható dokumentuma, ami elősegítheti ezt a kezdeményezést, az kérem, segítsen, bocsássa rendelkezésünkre ezeket a relikviákat, vagy írja le a régi idők történéseit, és azt juttassa el hozzánk, hogy öszsze tudjunk állítani egy emlékfüzetet.

Továbbra is várjuk a javaslatokat az év végi  tisztújító közgyűlésen megválasztandó tisztségviselők személyére. Korábban már beszámoltam arról, hogy a MOHOSZ felkérte egyesületünket a Kelet-Magyarországi Felnőtt Bajnokság megrendezésére. Erre május 27-28-29-én került sor. Nagyon szoros és embert próbáló verseny volt úgy szakmailag, mint a hőség miatt.

Eredmények:

• I. Vidó Ferenc 17.000 g. (Makó)
  • II. Tremmel Balázs 15.610 g. (Budapest)
  • III. Varga Tibor 14.670 g. (Makó)

A mieink Couberten báró szavait vették figyelemb e – részt vettek – bár Lengyel Pista első napi 7.800 g-os teljesítménye reményekre adott okot, ám a folytatás nem sikerült.

Beszerzési lehetőség függvényében afrikai harcsa telepítést tervez a horgászmester a Gerecz-tóba. Nagy élmény a horgászata és a fárasztása.

Nem sokára szabadul a ponty! Jó fogást, szabályos és tisztességes horgászatot kívánok mindenkinek.

Füsti – M. Lajos elnök

Itt lehet hozzászólni !

A hozzászóláshoz be kell jelentkezni.