“A társaságunk életében 2020 nem rossz év, de nem ilyen a jó év!” – A vásárlók számára fontos a közelség

Mészáros Zoltán vezérigazgató

Egy rendkívüli gazdasági évet értékeltünk a HUNOR COOP ZRt. elnök-vezérigazgatójával, Mészáros Zoltánnal (képen). A mindig pozitív cégvezető ezúttal sem okozott csalódást. Meg van róla győződve, hogy a jövő esztendőből is kihozzák a legjobbat, és a 20. Jubileumi Lecsófesztivál méltó megünneplése sem szenved csorbát. Először azonban arról érdeklődtem, hogy a forgalom szempontjából mit hozott ez a „vírusos” esztendő? Volt-e különbség a tavaszi és az őszi hullám hatásai között?

Kétségtelen, hogy rendkívüli évet hagyunk magunk mögött. Kollégákkal, barátokkal beszélgetve mégis azt mondjuk, mi szerencsés helyzetben vagyunk – mondta. – Egy bevásárlóközpontban, ahol jellemzően nem élelmiszert árusítanak, jelentős lehet a visszaesés. Mi azonban ebben az évben is közel a tervezett forgalmat tudtuk elérni. Nincs különbség a járvány első és második üteme alatt bonyolított forgalom között. A korlátozások az üzleteinknek vevőket hoztak. Mi közel vagyunk, kényelmi üzletnek számítunk. Úgy fogalmaznék, hogy 2020 nem rossz év volt, de nem ilyen az igazán jó. Az előző évek kiemelkedő forgalmához képest azért 2020 visszafogottabb, ám mégis eredményesnek tekinthető.
Mészáros Zoltán vezérigazgató szólt arról is, hogy a kialakult helyzetre tekintettel év végén kiemelkedő jutalommal honorálták a dolgozóik helytállását.

Adomány átadás Domaszéken.

Hogyan értékeli a ”formabontó” Lecsófesztivál eredményességét?

Az Online Lecsófesztivál nem várt siker lett. 9 ország 35 településén közel 120 csapat főzött, ami közel 200 asztaltársaságot jelentett. Sok-sok helyszínen, sportpályáktól strandokon, vagy Horvátországban egy szigeten, Morvaországban egy konyhában, Kanadában családi körben főzték a lecsót, és küldték a sok-sok fotót, filmet a meghirdetett pályázatunkra. Így a 19. alkalommal sem maradt el a már hagyománynak számító Lecsófesztivál. A jövő évi lecsófesztivált nagyon nagy ünnepségként tervezzük az eredeti helyszínen. Örömmel tölt el, hogy az Online Lecsófesztiválon így is közel 250.000 Ft jótékonysági felajánlás gyűlt össze, amelyet megduplázva adtunk át a Rotary „Gift of Life” (Ajándékozz életet!) Alapítványa részére (képen). Filozófiánkat nagyban erősítette az idei fesztivál: ha nehezített is a pálya, mi akkor is nyerni akarunk…

Beruházások szempontjából mit hozott az év, ill. mit várnak az elkövetkezőtől?

Ebben az évben elmaradtak beruházások, visszafogottabbak voltunk e téren. De 2020-ban sikeresen pályáztunk, a fejlesztések a hátrányos helyzetű kistelepülések modernizálását szolgálták, hűtőberendezéseket, számítástechnikai eszközöket szereztünk be, és a kereskedelemtechnológia területén is fejlesztettünk. Ezek a tavasz folyamán megvalósultak. Jövőre, amit a körülmények megengednek, minden lehetőséggel élni fogunk. A jövő esztendőre is fejlődést tervezünk. Olyan technológiák meghonosítására törekszünk, melyek lerövidítik és megkönnyítik dolgozóink munkáját. Logisztikánk is az új helyzethez alkalmazkodik. Az élőmunka kiváltása a célunk minél több területen.
Meg kell valósítanunk az energetikai beruházásainkat is, hiszen a költségeinket célszerű csökkenteni. A jó kereskedő pozitív, ilyen vagyok a jövő esztendő kilátásait illetően is.

Személy szerint mit gondol a mostani időszakról?

A modern kereskedelem, alkalmazkodó kereskedelem. Minden rezdülésünkkel ezt támogatjuk.
Minden döntésünkkel, intézkedésünkkel a dolgozóinkat segítjük. Most év végén személyesen is ott vagyok a hálózatban, bíztatom a munkatársakat, megköszönöm a munkájukat. Az élelmiszerkereskedelemben dolgozók is hatalmas terhelésnek vannak kitéve. Az üzletekben, maszkban hosszú órákon keresztül helytállnak, vállalva a kockázatot, a veszélyt. Munkájuk minden elismerést megérdemel, és nagyobb publicitásra is méltó volna. Ilyen kitartó, bátor csapattal indulunk az esztendőnek.

Mikuláskor az üzletekben mikulás sapkában voltak a hölgyek, olyan gesztus volt ez, amire még nem volt példa tudomásom szerint. Karácsonyra is meglepetéssel készültek?

Idén sem maradt el a Karácsonyi dekorációs verseny. Az eredményt láthatják minden nap a vásárlóink az üzletekben. Ezzel a színfolttal is megkülönböztetjük magunkat az óriási bevásárlóközpontoktól.

Karácsonyi dekoráció a makói Maros Áruházban.

Bővült még a társadalmi szerepvállalásuk néhány újabb akcióval…

A teljes hálózatban Jótékonysági akciót indítottunk az Országos Mentőszolgálat javára. 7 fajta vidám hűtőmágnest gyártattunk le, amelyek az üzleteinkben, a pénztárnál megvásárolhatók „Köszönjük, hogy együtt segíthettünk!” a szlogen. A hűtőmágnesek bevételét az Országos Mentőszolgálat Alapítványának számlájára utaljuk. Ma már látjuk, hogy több mint1,5 millió forint lesz ez a támogatás, amelyből részesülnek természetesen a szentesi mentősök is minimum 200.000 forint összegben.

Mit üzen a vásárlóknak, a lakosságnak az új évre?

A boldogság nagyon nagy titok. Számunkra fontos kérdés, hogyan tudjuk boldoggá tenni a vásárlókat, de az is, hogy dolgozóink hogyan érezzék jól magukat. Talán nem is annyira titok már, ha olyan emberekkel vesszük magunkat körül, akikkel jól érezzük magukat. Szerencsésnek érzem ebből a szempontból magamat, ezért kívánhatom azt mindenkinek, hogy ilyen kapcsolatokat építsen, tápláljon, erősítsen minden nap az újesztendőben. A barátságos, szeretetteljes jó légkör az egyéni egészségre is kiváló hatással van. Ennek szellemében kívánok békés, boldog, egészségben és sikerekben gazdag Új Esztendőt!

Dömsödi Teréz

Megjelent a http://ekonyvtar.vksz.hu/?docId=42138 online lapszámunk 1. és 3. oldalán.


Itt lehet hozzászólni !

A hozzászóláshoz be kell jelentkezni.