“Tudásvásárra” készül a Kiss Bálint iskola
A Kiss Bálint Református Általános Iskola a Szentes Református Nagytemplomi Egyházközséggel közösen indult az EFOP-3.3.7-17-2017-00047 “Informális és nem formális tanulási lehetőségek kialakítása a köznevelési intézményekben c. pályázaton. Az immár megvalósulás előtt álló nyertes projekt nyitórendezvényét tartották a Szecessziós Házban március 13-án.
A média munkatársait elsőként Farkas Sándor országgyűlési képviselő köszöntötte, aki gratulált az intézmény nyertes pályázatához. Hangsúlyozta, hogy hazánknak megfelelő tudással rendelkező emberekre van szüksége, a középfokú oktatást pedig csakis a kiváló alapokra lehet építeni. Méltatta az iskola pedagógiai munkáját, és kiemelte azokat az előnyöket, amelyeket a mostani nyertes projekt új képzési formákkal, mint pl. gazdálkodási, pénzügyi ismeretek, tud majd nyújtani a gyerekek számára. A projekt innovatív módon teszi lehetővé az új ismeretek, tudományos eredmények elsajátításának lehetőségét – tette hozzá.
Az egyházközség képviseletében Fehér Csaba lelkész a református iskola, mint folyamatosan eredményesen pályázó intézmény, előnyeiről szólt. Az itt folyó oktató-nevelő munka alapján az iskola megállja helyét, sőt kiváló helyen szerepel az országos rangsorban. Olyan kiemelkedő iskola, amelynek az értékteremtő munkájára méltán büszkék. A nyertes pályázat örömében osztozva: “Istené a dicsőség!” – mondta.
Karikó-Tóth Tibor iskola igazgató a nyertes pályázat részleteit az alábbiakban részletezettek szerint fejtette ki:
- A Pályázó intézmény BEMUTATÁSA
pályázó: Kiss Bálint Református Általános Iskola
- Örökös ÖKOiskola
- Kiváló akkreditált Tehetségpont
- Ökogyülekezet
- IKT eszközök kiemelt használata (e-learning, oktatóportál)
- Modulhetek, projektnapok, Tudásvásár
- Átlag feletti kompetencia eredmények
- Együttműködés a SZTE pedagógiai karával
- Uniós és hazai pályázatok megvalósítása (HEFOP, EFOP, TÁMOP, TIOP, Határtalanul, Comenius, NKA)
- Célcsoport bemutatása
Közvetlen célcsoport: Kiss Bálint Református Általános Iskola projektbe bevont 13 pedagógusa és 310 diákja
Közvetett célcsoport: az általános iskola azon tanulói és pedagógusai, akik a projektbe nem kerültek bevonásra, illetve a tanulók szülei. Esetünkben ez 270 diákot, 22 tanárt és 260 szülőt érint.
A projekt célja: olyan tanórán kívüli ismeretterjesztő és fejlődést elősegítő programok megvalósítása, melyek művészeti, kulturális és kreatív tartalommal rendelkeznek és hozzájárulnak a gyermekek különböző kompetenciáinak fejlesztéséhez, ezáltal kiterjesztve és színesítve a neveléshez és képzéshez való hozzáférés lehetőségeit.
- Előnyök
Előnyök:
- Minőségi oktatáshoz való hozzáférés
- Pedagógusok folyamatos szakmai fejlődése
- Új szakmai tartalmak kidolgozása
- Az élményalapú tanulási módszerek szélesebb körű alkalmazása
- Tanulói kompetenciák fejlesztése
- Iskolai közösség fejlesztése
- Tanulók közötti együttműködések erősítése
- Az informális és nem formális tanuláshoz szükséges tér kialakítása
- Az egész életen át tartó tanulás iskolai megalapozása 4. A PROJEKT SZAKMAI TARTALMÁNAK BEMUTATÁSA
Beruházások
- Eszközbeszerzés 12 065 000 Ft
- Immateriális javak beszerzése 603 250 Ft
Módszertani fejlesztés
- Kompetenciák fejlesztése – A pénz világa projekt (pénzügyi-gazdálkodási ismeretek oktatása)
- A problémamegoldó gondolkodás és a kreatív készségek fejlesztése – logikai fejlesztések matematikusokkal (A tanulók logikai gondolkodásának fejlesztése)
- Lelki és fizikai egészség fejlesztése – diákrelax és a Boldog Iskola cím elnyerése (tanulók helyes önértékelésének és empátiás képesség fejlesztése)
- Az informális tanulás tartalmainak, szolgáltatásainak bővítését célzó feladatok, tevékenységek kidolgozása
- Közösségfejlesztő programok, közös játékok, vetélkedők, versenyek tartalmi fejlesztése
Pedagógusok és diákok felkészítése
- Interaktív előadássorozat szervezése diákoknak
- Pedagógusok felkészítése
- Műhelymunka szervezése (15 fő 5 alkalom)
- Tehetséggondozás pedagógus képzés (15 fő, 30 órás)
- Asszertív kommunikáció pedagógus képzés (20 fő, 40 órás)
Az informális tanulási tevékenységek megvalósítása
- A kidolgozott állandó tematika működtetése és továbbfejlesztése
- Közösségfejlesztő programok, közös játékok, vetélkedők, versenyek szervezése
- A tevékenységek monitorozása és pedagógiai értékelése
- A szolgáltatás megismertetése a célcsoport körében
- szervezeti és infrastrukturális feltételek bemutatása
- projektmenedzsment
- szakmai megvalósítók
- módszertani fejlesztés kidolgozásában részt vevők
- Az indikátorok és műszaki-szakmai mutatók
- Képzésben részt vevő pedagógusok száma: 6 fő
- Informális és nem formális képzésben részt vevő diákok száma: 310 fő
- Kidolgozott új képzési módszertanok száma: 1 db
- Új módszertant alkalmazó intézmények száma: 1 db
- A PROJEKT Adatai
A projekt teljes költségvetése bruttó 74.969.365 Ft, amelynek 100%-a támogatás
A költségvetés legfontosabb elemei:
- Beruházások: 12.668.250 Ft
- Szakmai megvalósításban közreműködő munkatársak költségei: 15.456.000 Ft + járulékok
- Módszertani fejlesztés: 7.455.600 Ft
- Pedagógusok és diákok felkészítése: 12.321.950 Ft
- Informális tanulási tevékenységek megvalósítása: 13.938.225 Ft
- Szolgáltatás megismertetése a célcsoport körében: 2.984.500 Ft
A projekt megvalósítási időszaka: 2 év (2017.11.01-2019.10.31)