10%-os forgalomnövekedés a HUNOR COOP-nál – Egyre messzebbre építkeznek
A HUNOR COOP ZRt. immár 26 településen 56 üzletet üzemeltet. Mészáros Zoltán vezérigazgató (képen) azt mondja, nem állnak meg. A földeáki üzlet beindítása után már januárban elkezdődik a csanádpalotai áruházuk újjáépítése. Mi-minden történt 2017-ben, s mi várható 2018-ra? Beszélgetésünk minderre rávilágít.
– 2017 év elején baljós előjel volt a szakmai minimálbér és közterheinek jelentős növekedése, ami cégünk számára több százmilliós terhet jelentett. Optimista tervezéssel, jóval az infláció feletti növekedést határoztunk el, ezért sokan megmosolyogtak bennünket, mondván, ez teljesíthetetlen. Saját véleményem azonban, hogy mindenképpen jó irány, ha a kereskedelemben dolgozók amúgy alacsony bére növekedhet, megérdemlik dolgozóink a magasabb fizetéseket. Egy ambíciózus tervvel elhivatott munkatársakkal sikerült átugrani ezt a szintet, a kereskedelemben az átlagot meghaladó, 10% feletti dinamikus növekedést értünk el. Ezzel a forgalomnövekedéssel tudtuk a költségnövekedéseket ellensúlyozni.
– Jó látni, hogy mára a HUNOR COOP arculata teljesen egységessé vált, egyedi, harmóniát tükröző, rendszerezettségre épül, ez is nyilván visszaköszön az eredményekben. Mindezen túl mire volt még szükség a dinamikus növekedéshez?
– Elsődleges szempont a piacaink bővítése. Földeák központjában gyönyörű új áruházat építettünk, amely mindenben megfelel korunk követelményeinek, s már közel meg is duplázta az árbevételét. A lajosmizsei fejlesztésünk is beérett, a hat legjobb üzletünk között teljesít ez az üzlet. Előreláthatóan újabb áruházakra fogunk pályázni, vagy újabbat építünk, egyre távolabbi helyeken. A régebbi áruházainkban folyamatosak a belső átalakítások, a hűtő- és fűtőberendezések cseréje, a modernizálás.
– 2018 milyen célkitűzéseket tartogat ezen a téren?
– A csanádpalotai áruházunk újjáépítéséhez kezdünk még ebben a hónapban, ez lesz a legjelentősebb beruházásunk az idén. Új üzlet vásárlását tervezzük, nézelődünk a piacon, de itt a környékben is fejlesztünk. Energetikai pályázat segítségével, – de akár a nélkül is – belefogunk a Kertvárosi ABC és a Szegvári központi ABC fűtés korszerűsítésébe. Ám a megújulás mellett folyamatosan fejlesztünk emberi erőforrásban, tudásban, szervezettségben és az új termékek bevezetésében is.
– Mekkora árbevétel növekedést terveznek erre az évre?
– A tervünk merész, de szükségszerű, hiszen újabb kihívást jelent a további szakmai minimálbéremelés, ami 180.500 Ft. A tervünkben 7%-os forgalomnövekedés szerepel. Tudom, hogy ezt is el fogjuk érni. Segítségünkre lesz – ahogy tavaly is – a vásárlói igényekre épülő marketing stratégiánk és a törzsvásárlói igényeket követő promóciók sora.
– Személyes életében mi volt a legkülönlegesebb esemény 2017-ben?
-Azt hiszem, hogy dédnagyapa koromban is emlékezni fogok arra, hogy milyen volt ez az év, amikor július elsejével a Magyarországi Rotary Kormányzója lettem. Az 53 klubból 30-nál már voltam, 30 különböző rendezvényen vettem részt, és ennek érdekében 25 ezer kilométert tettem meg. Fontos persze leszögeznem, első a családom, a második a HUNOR COOP, a Rotary-val járó társadalmi megbízatásom pedig egy igazi nagy kaland. Próbálok a jelenlétemmel buzdítani, szeretnék a magam négygenerációs kereskedői habitusából átadni, és minél szerethetőbbé, sikeresebbé tenni a Szervezetet. Olyan hobbi számomra, ami miatt, ha kevesebb időt töltök a cégben, munkatársaim jóvoltából, a cég életében az nem jelent semmilyen fennakadást. S emellé a hobbi mellé egy kis vízilabda, síelés is jöhet még.
– A HUNOR COOP társadalmi szerepvállalása 2017 évben milyen célokra terjedt ki?
– Fontosnak tartjuk, hogy segítsünk, főleg azoknak, akik akarnak is a saját sorsukon változtatni. Azonban mindig úgy választunk támogatandó célt, hogy megkérjük a törzsvásárlóinkat, javasoljanak Ők a saját településükről nyugdíjas intézményt, óvodát, kórházat, civil szervezetet vagy rászoruló családokat – sorolja.
– A legnagyobb társadalmi felelősségvállalásunk azonban a Lecsófesztivál, amelyre 16. alkalommal került sor, s amelyet sok vállalkozás és a Városi Önkormányzat is támogat – teszi hozzá.
– Ha Lecsófesztivál, akkor „Gift of Life”…
– A Rotary „Ajándékozz életet!” programja az eltelt 25 évében 100 gyermek életét mentette meg. A Lecsófesztivál látogatói is hozzáadnak ehhez a programhoz minden évben. 2017-ben cégünk 1 millió forinttal támogatta a kezdeményezést. Nagy öröm volt számunkra, hogy az elsőként – külföldön – műtött, valamint az egyik Szegeden műtött fiatal vendégünk lehetett a rendezvényen. Sok érdekeset megtudtunk róluk, az életük alakulásáról, céljaikról.
– Vezérigazgató Úr! Köszönöm az interjút!
– Én is köszönöm a beszélgetést.
Dömsödi Teréz
2018 01 18 15:01-kor
Megjelent a http://ekonyvtar.vksz.hu/?docId=41401 online lapszámunk 1. oldalán.