Mérlegen a HUNOR COOP ZRt. 2015. éve – A profit nem csak számokban mérhető

Szentes - HUNOR-COOP áruháza Mészáros Zoltán elnökkel az Apponyi téren. Fotó: Karnok Csaba.

Szentes – HUNOR-COOP áruháza Mészáros Zoltán elnökkel az Apponyi téren.
Fotó: Karnok Csaba.

A HUNOR COOP ZRt. azon ritka cégek közé tartozik, amelyek megrázkódtatások nélkül élték meg az online kassza bevezetésének kötelezettségeit és az üzletek vasárnapi zárva tartását, mint humánus döntést, és nem profit befolyásoló tényezõt, tartják számon.

Mészáros Zoltán elnök – vezérigazgatót az elmúlt év eredményeirõl és az új év kihívásairól kérdeztük.
– A híradások a magyar gazdaság sikertörténeteitõl hangosak. Cégük elmúlt évi eredményeit hogyan foglalná össze?
– A 20 éves Coop hálózat erõs szereplõje a magyar gazdasági életnek. Mi mindig is azon szereplõk közé tartoztunk, akik nem ijednek meg a saját árnyékuktól, az elmúlt idõszakban sem hagytuk magunkat! Bár még pontos számaink nincsenek, de egyértelmûen látható, hogy a HUNOR COOP is az utóbbi tíz év egyik legjobb idõszakát hagyja maga mögött. A mórahalmi körzetben négy új üzlettel gyarapodtunk, ezzel a dolgozói létszámunk mára eléri a négyszáz fõt. Az árbevételünk pedig meghaladta 2015-ben a 7 milliárd forintot. Az eredményünk így várhatóan 150 millió forint közeli lesz – válaszolta.
– A Coop hálózaton belül ezzel a teljesítménnyel hol foglalnak helyet?

A Jó szomszéd januári ajánlataiból.

– Közel nyolcvan Coop vevõközpont teljesítményét figyelembe véve mára a tizedikek vagyunk. Ez részünkrõl komoly elõrelépés, hiszen alakulásunk elsõ évében a 28. helyrõl indultunk. Az országos hálózatot 3500 Coop üzlet alkotja, melybõl a Hunor Coop ZRt. 37 egységet mûködtet, továbbá két pékséget is üzemeltet. Eredményességünk elsõsorban munkatársaink jó csapatmunkájának köszönhetõ.
– Milyen fejlesztési elképzelésekkel kezdik a 2016-os esztendõt?
– Intenzív beruházási idõszak következik a Társaság életében. Pályázatot szeretnénk beadni egységeink energetikai korszerûsítésére, valamint pékségeink korszerûsítését is tervezzük. Ha lehetõségünk lesz rá, üzleteink számát is szeretnénk növelni. – sorolta.
S mivel cégük szlogenje szerint is “Számunkra a legfontosabb cél az elégedett vásárló!”, a Coop országos informatikai fejlesztésének részeként a Hunor Coop üzleteibe is eljut majd a legújabb, s egyben a legmodernebb program, amely szervez, elvégzi a beszerzést és logisztikai szolgáltatásokat is koordinál, azaz gondolkodik, a munkatársak dolgát nagyban megkönnyítve.

Tréfás mozzanat a Lecsófesztiválról. Fotó archív. dt.

– Ez azt is jelenti, hogy kevesebb eladóra lesz szükség?
– A magas színvonalú fejlesztés sem változtat azon a tényen, hogy a kereskedelem továbbra is a leginkább létszámigényes szakterület marad. A nyugati gyakorlatok inkább a nyolcórás munkarendnél rövidebb munkaidõt alkalmazzák. Ez részünkrõl is megfontolandó. Azonban mivel ma is létszámhiányról beszélhetünk, így elbocsátásokkal sem kell számolni – mondta.
– A profit nem csak számokban mérhetõ. Számunkra a dolgozók elégedettsége, az, hogy a Csapat együtt tudjon gondolkodni, haladni, a közös siker záloga. Ezért odafigyelünk a szakma presztízsének növelésére, munkatársaink megbecsülésére. Nem véletlen, hogy épp mostanra érnek be az emberi erõforrásainkba történt befektetéseink. A továbbképzések, tréningek ezután is folytatódnak, hiszen legfõbb értékünk az új évben is a szaktudás és a barátságos, mosolygós, vevõbarát kiszolgálás – tette hozzá.

– dite –

Itt lehet hozzászólni !

A hozzászóláshoz be kell jelentkezni.