Horizontok és élmények
A Szivárvány Alapfokú Mûvészeti Iskola az innovatív iskolák fejlesztését szolgáló pályázati program második ütemét hajtotta végre. A projekt keretében 18 alprogram valósult meg közel 20 millió forint támogatásból, 2 feladat ellátási helyen, Szentesen és Szegeden.
A pályázati kiírás 100%-ban illeszkedett a mûvészeti iskola mûködési koncepciójához, oktatási tevékenységét magasabb szintre emelte. Az oktatásban évtizedes tabukat próbálnak ledöntögetni azzal, hogy új megvilágításba helyezik a képzési folyamatot. Ez azt jelenti, hogy az életszerûség, a gyakorlatiasság irányába mozdultak el. Az iskola tanárai próbálnak kapaszkodókat adni tanulóik számára az életben, átadni egy horizontális tudást az alaptevékenységük, a mûvészeti ismeretek oktatásához társítva. Ez az elv érvényesült pl. a nyelvoktatás területén, amikor a tábori foglalkozások során az élményszerûségre törekedve, a nyelv eszközeit a festés, a színek használata játékos kifejezéseivel folytattak társalgást.
A pályaorientációs kirándulások az alap tudás mellé a vizuális intelligenciát is hivatottak voltak fejleszteni.
Hogyan illeszkedik a gasztronómia egy mûvészeti iskola tananyagába, és a pályázatba? Az egészséges táplálkozás a természetes élelmiszereken alapul. Az egészséges életmód alapja a természetes élelmiszerek használata, fogyasztása. Feladatuknak tekintik ezen a területen is a szemléletváltozás elõsegítését. Itt is sajátos élményelemeket használtak. Az aerobic oktató épp úgy hasznos ismereteket adott át a gyerekeknek, mint pl. a solymász.
A sok-sok közremûködõ bizonyította, hogy a harmónia megtalálásához szükségük van a fiataloknak az élmény alapú, horizontális tudást nyújtó gyakorlatias ismeretekre. A boldog, talpraesett, mûvelt gyermekek könnyebben találják meg helyüket az életben, felnõttként.