Projektzáró a Jövőnkért AMI szervezésében – A fény és a személyiség…
Október 21-én 17 órától a Koszta József Általános Iskolában tartotta projektzáró rendezvényét a Jövőnkért Alapfokú Művészeti Iskola. A TÁMOP-3.1.4.C-14-2015. sz. “Személyiség és Környezettudat fejlesztése tehetséggondozással a gyermekekért” c. pályázatuk 20.94 millió forint támogatásban részesült az Európai Unió Regionális Fejlesztési Alapja jóvoltából.
Ez alkalommal a programban résztvevő egyik iskola látta vendégül azokat a gyerekeket és szüleiket, akik rendszeresen bekapcsolódtak a pályázat programjaiba. A gyerekek beszéltek arról, mi a személyiség és mit jelent környezettudatosan élni és gondolkodni. A legfiatalabb korosztályok fejlődését a művészeti oktatás eszközeivel, a dráma, színjátszás, a néptánc és modern táncok, a zene és képzőművészetek oktatásával valósították meg.
Az oktatás, nevelés részint szakköri, másrészt tábor foglalkozások, továbbá a környezeti nevelést szolgáló kirándulások formájában történt. Lucza László számítógépes táborokat, szakköröket tartott a gyerekeknek. Fő témájuk a fény volt, múzeumpedagógiai foglalkozások is színesítették a tartalmas órákat. Kézműveskedés módszerével készítettek pl. mécsest, terveztek logót, 3 dimenziós képeket. Foglalkoztak a programozás, robotprogramozás alapjaival is. Különféle játékos feladatok formájában használtak tükröket, interaktív táblát, tanulmányozták a napóra működését.
Csorba Ildikó és Dezső Orsolya tanárnők drámapedagógiai foglalkozásokat tartottak a gyerekeknek. A beszámolóban – a gyerekek közreműködésével – a Balaton és Tapolca környékén tett kirándulásuk élményeit idézték fel. Túráik alkalmával érintették a Tavasbarlang, a Csobánci vár vagy Balatonedelics látnivalóit. A résztvevő gyerekek közül sokan először jutottak el erre a vidékre.
Bagi Ferenc néptáncpedagógus arról számolt be, hogy öt tábor mellett a Kiss Bálint Református Általános Iskolában és Tiszaalpáron is szervezte a gyerekek szakköri foglalkozásait. 2 hetet a 18-19 évesek próbáival töltöttek, közülük Varga Bence vagy Csanádi Adél már művészeti szakközépiskolában végzős, szakirányú főiskolára készülnek. Az utánpótlás is biztosított azonban. Nagyon fontosnak tartja, hogy a gyerekek megismerjék mindazt a gazdagságot, amit a hazai néptánc kincs tartalmaz, általános műveltségük ezzel is gazdagodjon.
Az angol nyelv oktatás játékos, kibővített formában jelent meg a programban Szabó Veronika tanárnő munkája nyomán. Az 5-6 évfolyamos diákok 3 fős csapatokat alkotva vetélkedtek és szereztek szép élményeket a látványos feladatokban (filmvetítés, mafinsütés pld.).
A gyerekek KRESZ, közlekedési ismeretei is bővültek Molnár Judit r. százados közreműködésével. A gyerekek jó része kerékpárral jár iskolába, nagyon fontos, hogy ismerjék és betartsák a rájuk vonatkozó közlekedési szabályokat. A szülők nyugodtan engedhessék őket a városi közlekedés forgatagába.
Összefoglalójában Keller Jánosné projektmenedzser hangsúlyozta, a pályázat keretében 320 diák személyiség és környezeti nevelése valósult meg, túllépve az eredeti vállalásukat. Ők 4 intézmény adta keretek között 28 különféle tevékenységben vettek részt. A pályázat keretében tett vállalásikat tehát teljesítették.
Kép és szöveg: Dömsödi Teréz