Profiltisztítás után a Hungerit Zrt. – Ünnepi év, várakozásokkal
25 évvel ezelõtt, 1990. december 1-én kezdte meg tevékenységét a Hungerit Zrt. Az idei jubileumi év különös várakozásokkal teli, hiszen több nagy beruházáson vannak túl, és az elmúlt év nyarán profiltisztításra is sor került. De mit is jelent mindez, tudakoltuk Magyar József elnök-vezérigazgató úrtól.
– Mennyire elégedett az elmúlt év gazdasági mutatóival? – érdeklõdtem legelõbb.
– A Hungerit Zrt. elfogadható évet zárt, az árbevételünk a 2013. évinél kb. 1,5 milliárddal magasabb. A nyereségünk azonban csökkent az elõzõ évihez képest. Ebben jelentõs szerepe volt az orosz embargónak, amelynek következtében mintegy 1200 tonna árut nem tudtunk célba juttatni. Ezen kívül a cégcsoporton belül 6 kisebb cég eredménye nem hozta a várakozásokat, így a Hungerit eredménye is közel felére zuhan – hallhattuk.
– Hogyan befolyásolja mindez az idei fejlesztési terveiket?
– Tavaly szeptemberben komoly profiltisztítást hajtottunk végre, a hízott kacsa és liba vágását befejeztük. Azóta csak csirkét és sovány kacsát, libát, hetente 300 ezer darab csirkét és 240 ezer db vízi szárnyast vágunk. Ennek a tevékenységünknek kell hozni az elvárt eredményeket, ami komoly szemléletváltozást követel az értékesítésben dolgozó munkatársainktól is. Igazán az idei elsõ negyedév fogja megmutatni, sikerül-e az eredményszintet tartani. Fontos tényezõ ebben a forint árfolyamának alakulása is, a forint erõsödése számunkra nem kedvezõ – mondta, és hozzátette:
– Így idén nem lesz kiemelt nagyberuházásunk, de befejezzük a csirkedaraboló bõvítését.
Magyar József elnök-vezérigazgató szólt arról, hogy a csirkedaraboló zsúfoltságát szûntetik meg a mostani bõvítéssel, melynek köszönhetõen a dolgozók jobb, korszerûbb körülmények között végezhetik napi munkájukat. Az épületrész már szerkezet-kész. A belsõ gépészeti munkák, csempézés, szigetelés még hátra van.
– Az orosz piac kiesését sikerült pótolni?
– Exportos kollégáim jól dolgoztak, az arab világban, Szaúd-Arábiában ún. halvágásos termékeket tudtunk bevezetni. Több konténer kacsát értékesítettünk eddig erre a fizetõképes, stabil piacra, ahol a viziszárnyas ez idáig idegen volt. Bízom benne, hogy elégedettségük okán további megrendelésekre számíthatunk. A viziszár-nyas iránti igény egyébként drasztikusan nõ a világban. Így pl. Angliába is többet tudtunk belõle értékesíteni, mint korábban.
– Több csomagolási díjjal büszkélkedhetnek. Miben rejlik a titok?
– Az ügyes gyártmányfejlesztõink és reklám szakembereink kreativitásában. A szép csomagolás legalább olyan fontos, mint a benne rejlõ kiváló áru. A közelmúltban elnyertük a harmadik Worldstar csomagolási díjat, ehhez fogható sikerrõl a magyar baromfi iparban nincs tudomásom, persze ezt nem dicsekvésnek szánom – említette.
– A vásárlók zöme gyakran tanácstalan, hogy mit vegyen meg, elõfordul, hogy szemre vásárolnak. Érdekes, talán ezért van az, hogy az áruházláncoknál a szem magasságban lévõ polcokra kerülni nagyon nehéz és költséges – tette hozzá.
– A jubileumi év milyen eseményeket, kampányokat tartogat a nagyközönség, ill. a munkatársak számára?
– Jelenleg több reklámügynökséggel tárgyalunk, és a negyedév végén szeretnénk döntést hozni a jubileumi reklám kampányaink tartalmáról, és az arra fordított összegekrõl. Ez az egyik része a dolognak. A másik, s ez már biztos, hogy az eredményeinktõl függetlenül a dolgozóink, akikre a teljes évben számíthatunk, karácsony elõtt egyszeri hûségjutalmat fognak kapni, csoportvezetõi szintig bruttó 80 ezer forint összegben. Személy szerint szeretném továbbá, hogy egy nagy évzáró találkozó keretében köszönjük meg a partnereinknek, dolgozóinknak, hogy eredményeinket elõsegítették. A résztvevõk száma több száz fõ lehet, így a megfelelõ helyszín kiválasztása sem lesz könnyû feladat.
– Sikeres esztendõt kívánok, vezérigazgató úr, még sokszor 25 évig!
– Azért kell az eredmény, hogy tudjunk fejleszteni, mert ez a cég jövõjének a záloga.
Dömsödi Teréz