Mi várható a Hunor Coopnál 2014-ben? – Szüretelni szeretnének

Mészáros Zoltán  az árukészletet szemrevételezi.Nagy várakozások és kihívások jellemezték a Hunor Coop Zrt. elmúlt évét. Terveiket ugyan szerény mértékben sikerült túlszárnyalni, ehhez azonban a már meglévõ piacaik stabilizálása elkerülhetetlen volt. Mészáros Zoltán (képen) vezérigazgatóval arról is beszélgettünk, hogy két új üzlettel bõvült a hálózatuk, s idén már a bõvítési és fejlesztési folyamat jelentõs eredményére számítanak.

Mi volt a legnagyobb kihívása az elmúlt esztendõnek?
– A piac szûkülése, a lakossági fogyasztás visszaesése okozta talán a legnagyobb fejtörést számunkra. Piacaink stabilizálásához azonban a korábbi üzletvásárlásaink, azok vásárlóbarát fejlesztése, valamint a dolgozóink képzésére irányuló befektetéseink nagyban hozzájárultak, igazolva, hogy jó döntéseket hoztunk korábban. Reméljük, hogy ezeknek a döntéseknek a gyümölcse éppen ebben az évben érik be, s már a “szüretre” is gondolhatunk. 
 – Két további üzlettel bõvült a hálózatuk…
– Hódmezõvásárhely sétálóutcájában a “Pesti csemege” kis üzletet vettük át, cooposítottuk és kávéházat is kialakítottunk benne. Egyre inkább megszeretik a vásárlók a megújult kis üzletet. Orosházán történt a másik boltvásárlásunk, ahol egy kivonuló élelmiszerlánc üzletét vettük meg. Az arculatváltás után ez az áruházunk is egyre kedveltebb.
Mennyi idõbe telik  bevezetni egy-egy új áruházat?
– Közel két év kell hozzá, van tehát sok dolgunk még, amikorra az új üzletek igazán a miénk lesznek. Az idén tervezzük az orosházi üzlet felújítását és fõzéssel egybekötött családi, gasztronómiai programmal próbáljuk még inkább a lakosok figyelmébe “gyújtani” a tevékenységünket.
Mégis mi volt 2013  legmaradandóbb eredménye?
– Feltétlenül az a fejlesztés, amit az emberi erõforrásainkért tettünk. Meggyõzõdésem, hogy a Hunor Coop hálózat együtt erõs. Dolgozóink oktatására – két pályázatnak köszönhetõen – több tízmillió forint támogatást  tudtunk fordítani, szolgálva ezzel üzleteink hatékonyságát. Hosszú távra ezt a befektetést tartjuk a legfontosabbnak.

Mi újság az online kasszák NAV összeköttetésével?
– Cégünk két éve már online kasszákat üzemeltet. Megrendeltük mi is az ún. adóügyi ellenõrzõ egységeket, amelyek a NAV-val az összeköttetést biztosítják. Mivel jelenleg nincs elegendõ mennyiségû ilyen egység az országban, türelemmel várunk. Folyamatosan, várhatóan a tavasz végére már minden pénztárgépünk rendelkezik majd összeköttetéssel. Ebbõl a folyamatból a vásárlóink azonban semmit sem fognak észrevenni.
– Mennyi ráfordítást igényel, hogy megfeleljenek a törvényi elõírásoknak?
– Számításaink szerint kb. 20 millió forintba kerül, hogy hálózatunk összes pénztárgépe rendelkezzen az AEE-egységgel, melynek köszönhetõen zavartalan lesz a NAV rendszerével az összeköttetésünk. Mi voltaképpen örülünk ennek a döntésnek, mert mindenképpen a piac letisztulására számítunk. A becsületes kereskedõknek eddig sem volt, ezután sem lesz félni valójuk.

– Melyek a további célkitûzéseik erre az évre?
– Figyeljük a pályázatokat. Eszközbeszerzés, energia racionalizálás területén szeretnénk elõre lépni. Új, üzleteinket népszerûsítõ promóciókkal is készülünk és azért dolgozunk, hogy érdemes legyen a vásárlóknak mindenkor a jövõben is  minket választaniuk.
– Vezérigazgató Úr! Köszönöm a beszélgetést és reményeiket, várakozásaikat valóra váltó esztendõt kívánok!      
        
  Dömsödi Teréz

Itt lehet hozzászólni !

A hozzászóláshoz be kell jelentkezni.