Torony iránt Szentesre!
Ezt Gróf Széchenyi István mondta 1846-ban, amikor városunkban járt. Ezekben az időkben még fahíd kötötte össze a Kurca két partját, sőt a jelentős forgalom mellett hídpénzt is kellett fizetni. Most azonban minden eddiginél szélesebb és erősebb hídszerkezet készül.
A “Szentes Város Önkormányzata és partnereinek városközpont rehabilitációs programja” c. DAOP-5.1.2/A-09-2f-2011-0004 pályázat kapcsán került sor projektismertető nyitó rendezvényre ma délelőtt.
A Kurca-híd munkálatait megtekintve a helyszínen a kivitelező szarvasi Integrál Építő Zrt. elnök-vezérigazgatója, Bődi János elmondta, hogy a két éve meghirdetett közbeszerzés második körében nyerték el a munkálatokat. Szarvason hasonló beruházás során szerzett tapasztalataikat is felhasználják a szentesi Kurca-híd munkálatainál, amelyhez decemberben kezdtek hozzá. Jó ütemben haladnak, bár a márciusi időjárás jelentősen hátráltatta a munkájukat. Április 30. helyett május 6-ára várhatóan fél pályán azonban megindulhat a forgalom a hídon, hallhattuk.
A téglaboltíves híd eredeti tervei nem álltak rendelkezésre, de acél zártpallós megoldás került a mostani tervbe. Ezen azonban változtatni kellett, mivel így is 80 m3 törmeléket távolítottak el az átépítés során. A Kurca megemelkedő vízszintje is komoly gondot okozott, emiatt háromszoros magasításra, ahoz mintegy 12 ezer m3 homokra volt szükség, ám a boltív vasbetonszerkezete mára elkészült. A mai nap a betonozás vette kezdetét – tudtuk meg Bődi Jánostól.
Kép és szöveg: dt.