Új igazgató
A Képviselõ-testület elfogadta a Lajtha László Alapfokú Mûvészeti Iskola és Hangversenyközpont ötéves munkájáról szóló beszámolót. Az intézmény magas színvonalon teljesítette azokat az elvárásokat és célokat, amelyek szerint a mûvészeti oktatás hozzájárul a sokoldalú, zenemûvészetben jártas, kreatív személyiség kialakításához. Az iskola igazgatója augusztus 16. napjától Várkonyiné Mihály Erna lesz.
Az átszervezések után
Tapasztalatok az oktatás területén 2011-ben történt átszervezésekrõl:
Szentes Város Önkormányzatának, mint fenntartónak az intézmény átszervezésekkel és megszüntetésekkel kapcsolatos döntése helyesnek bizonyult, mert az átszervezés során a kitûzött elveket sikerült megtartania, az ellátandó feladatokról továbbra is megfelelõ szinten gondoskodnak, a dolgozók alkalmazása tekintetében humánus megoldásokat helyeztek elõtérbe.
A csökkenõ gyermeklétszám miatt a racionálisabb és a törvényi elõírásoknak jól megfelelõ mûködés érdekében továbbra is indokolt az óvodai csoport létszámok meghatározásánál, az iskolai osztályok kialakításánál a közoktatási törvényben elõírt létszám paraméterek alkalmazása, betartása.
Távhõszolgáltatás díjai
A Képviselõ-testület június 22-én tartott ülésén nem módosította a jelenleg alkalmazott díjtételeket. Az alapdíj továbbra is 275,- Ft/lm3/év, a hõdíj 2.066,- Ft/GJ marad.
Jó tudni!
Hogyan könnyíthetjük meg a dolgunkat az útlevél igénylése során? I. rész
Az útlevelet bármely okmányirodában, a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalánál (KEK KH) és külföldön a konzuli tisztviselõnél lehet igényelni.
A kérelem elõterjesztésekor személyesen kell megjelenni, kivéve, ha a kérelmet meghatalmazott útján terjesztik elõ, mert a személyes megjelenést a kérelmezõ egészségi állapota (kezelõorvos igazolása alapján) nem teszi lehetõvé.
Az ügyintézéshez szükséges: állandó személyazonosító igazolvány vagy más, a személyazonosság igazolására alkalmas érvényes hatósági igazolvány. A fentiek hiányában születési és házassági anyakönyvi kivonat, lakcímkártya – ha azzal rendelkezik, régi útlevél. Ha a kérelmezõ az elõzõ, le nem járt érvényességi idejû úti okmányát nem tudja bemutatni, nyilatkozni kell arról, hogy azt ellopták, elvesztette, megsemmisült. Az eltulajdonításról tett nyilatkozat az úti okmány eltulajdonítása miatt tett feljelentésrõl készült jegyzõkönyv bemutatásával pótolható.
A kérelmezõnek a hatóság rendelkezésére kell bocsátania az arcképmását, saját kezû aláírását és ujjlenyomatát (kivéve a 12 éven aluli kiskorút).
Kiskorú gyermek esetében mindkét szülõ együttes jelenléte szükséges, vagy a jelen nem lévõ szülõnek (törvényes képviselõ) a közjegyzõ, gyámhatóság, a konzuli tisztviselõ, az útlevélhatóság vagy a körzetközponti jegyzõ elõtt tett, az úti okmány kiadásához hozzájáruló nyilatkozata, vagy a szülõi felügyelet megszûnését, illetve szünetelését igazoló okirat, gondnok- vagy gyámkirendelõ határozat.
A kiskorú vagy gondnokság alatt álló személy kérelmét a törvényes képviselõ nyújtja be, a kérelmezõ személyes megjelenése azonban kötelezõ.
A hatóság 30 napon belül készíti el a magánútlevelet, melyet a kérelmezõ postán kap meg, de kérheti az okmányirodánál történõ átvételt is.
Az útlevél 3, 5 vagy 10 évig érvényes, nincs lehetõség hosszabbításra, csupán új útlevél igénylésére.