Hunor Coop: a hálózat bővülésében az erő – Stabil és lendületes évkezdés
A Hunor Coop hálózat egyik legfontosabb perspektívája 2012-ben – ahogy az országos Coop hálózaté is – a bõvülés, míg legalább ekkora hangsúlyt helyeznek majd a dolgozóik továbbképzésére. Tudják jól, még több mosolyra, odafigyelésre lesz szükségük, hogy törzsvásárlóikat megtartsák, és a változó igényekre is megfelelõ válaszokat adjanak. Az elõzõ év zárásáról, az új év dinamikus kezdetérõl Mészáros Zoltán vezérigazgató tájékoztatta lapunkat.
– A 2010-es évben elért 25 milliós adózás elõtti nyereséget sikerült tartani 2011-ben is? – kérdezzük elsõként.
– Közel azonos eredményességgel, s ami még fontosabb, nyereséggel tudtuk zárni az elmúlt esztendõt. Különösen fontos ezt kihangsúlyozni akkor, amikor “jó szomszédként” pontosan tudjuk, hogyan érintik vásárlóinkat is a gazdasági nehézségek. Alkalmazkodnunk kellett a körülményekhez, sok lemondással, még több mosollyal, de optimizmussal vettük az akadályokat, és tudtuk tompítani az élelmiszerágazatba is begyûrûzõ negatív hatásokat. Kitartásunknak meg lett az eredménye.
– Az év legnagyobb vállalása a Kála áruház felújítása volt. Hozza a várakozásokat az áruház forgalma?
– Igen, számításainknak megfelelõen indult el a megújult áruház, sõt hónapról hónapra többletet hoz. Vásárlóink megelégedéssel nyugtázzák, hogy a város egyik legszebb áruháza tágas eladótérrel, modern berendezéseivel, bõséges és friss áruválasztékával fogadja õket nap mint nap.
– Három új üzlettel gazdagodtak a szentesi térségben, a korábbi Reál áruházak megvásárlásával. Nem lesz-e túl nagy kihívás ekkora bõvítés a jelenlegi gazdasági környezetben?
– Alapfilozófiánk a folyamatos növekedés. A vásárlók körében végzett felmérés is azt igazolta, hogy kedvelt bevásárló hely mind a Kossuth kanyarban, mind a Jókai utcában lévõ, de a szegvári volt Reál ABC áruház is. Megvásárlásukkal a teljes áruházláncunk lett erõsebb. Együttesen sokkal hatékonyabb válaszokat tudunk adni a gazdasági kihívásokra. A bõvítési folyamatot tovább szeretnénk folytatni, több potenciális üzletet kinéztünk és tárgyalások vannak folyamatban ez ügyben.
– Hírek szólnak az országos CBA és COOP hálózatok együttmûködésérõl, ez nem jelent elõbb-utóbb fúziót?
– Kizárt, hogy a két magyar áruházlánc a közeljövõben egybeolvadna. Nem cáfolt információ viszont, hogy egy az országból távozni készülõ multinacionális áruházlánc megvásárlása ügyében együttesen folytatnak tárgyalásokat, hiszen az országos hálózat számára is fontos irány a folyamatos bõvülés, piaci erõsödés. De a hazai áruházláncok összefogásának köszönhetõ az is, hogy a CBA, Reál és Coop hálózatok kiemelt Erzsébet utalvány elfogadóhelyek lettek. Teljesen nyilvánvaló, hogy közös gazdasági érdekek mentén az egyébként konkurens hazai hálózatoknak együtt kell mûködniük.
– Új év, új fejlesztések. 2012-ben melyek a legfõbb irányok a Hunor Coop-nál?
– A legnagyobb kincsünk továbbra is az ember, ezért a nálunk dolgozók folyamatos továbbképzésére helyezzük a hangsúlyt. A tréningeket azonban a jövõben vizsgáztatási rendszer is fogja követni. A másik nagyon fontos irányunk a számítástechnikai hálózatunk folyamatos megújítása. A három új áruház pedig kiemelt helyet foglal el a fejlesztésben. Nyomon követjük továbbra is az aktuális pályázatokat a már említett célok, és a harmadik legfontosabb, az energiahatékonyság további növelése érdekében. Áruházaink fûtésének-hûtésének további, megújuló energiákra épülõ, korszerûsítése ugyancsak alapkövetelmény 2012-ben – hallhattuk.
Kép és szöveg: D. T.