Dávidok a Góliátokkal szemben – Eredetiségre hangolódva

Népszerű_a_frissen_szelt_kenyér_a_Kertvárosban.jpgVisszafogottság és okos szervezés jellemezte a Hunor Coop Zrt. elmúlt gazdasági évét. Az enyhén pozitív mérleg mögött a vásárlók álltak, akiket olcsóbb árakkal, figyelmesebb kiszolgálással és folyton bõvülõ választékkal leptek meg hétrõl hétre.

Több mint harminc üzlet, 3,8 milliárdos árbevétel, ütemes fejlesztések képezik a folytatás alapját. Mi mindent tesznek annak érdekében, hogy ne veszítsenek a lendületbõl? A hangsúly persze most is az új ötletekre helyezõdik…
– Talpon maradtunk! Ez nagy dolog. 2006. elején kicsit visszafogottak voltunk a tervezésnél, mert óriások készültek a piacra. Nem csak Szentesen, a makói körzetben is, – így fogalmazott Mészáros Zoltán, a Hunor Coop Zrt.  vezérigazgatója, amikor az elmúlt esztendõ alakulásáról faggattuk.
– A vártnál azonban sokkal jobban sikerült az évünk. Pezsgõt azonban nem bonthatunk, mert hatalmas áldozatokkal járt az, hogy meg tudtuk a piacainkat tartani, sõt némiképp növelni, a vásárlóink megelégedésére álltuk a versenyt, – szögezte le.

Mészáros Zoltán.jpg

Mi mindenben nyilvánult mindez meg?
– A Coop társaságoknál az a tapasztalat, hogy jelentõs konkurensek belépésénél komoly visszaesésekkel szembesülnek. Mi nem hagytuk magunkat, mint Dávid sem Góliáttal szemben. Szerényebb eredményeink ellenére 3,8 milliárdos árbevételt érve el némi pozitív eredményt realizáltunk. Profitunkat visszaadtuk a vevõinknek az egyes akciók formájában. Megtartottuk üzleteinket, sõt egy kiszombori és egy maroslelei üzlettel bõvültünk. Így véglegesen beolvadt hozzánk a Maros-menti Áfész.
– Cégünk dolgozói “kemény harcban” egy csapattá kovácsolódtak. Ennek köszönhetõen sok befektetés történt az emberi erõforrásokba. Végig vittünk ugyanis egy jelentõs oktatási programot, hogy ezzel is a vásárlók kiszolgálásának színvonalát növeljük.
– Melyek azok a stratégiai irányok, amelyek mentén 2007-ben haladnak?
– 2007. további jelentõs kérdõjel. Most nem csak a konkurensek jelentenek kihívást, hanem a vevõink szûkülõ pénztárcája  is, ami már január elsõ napjaiban érzõdött a pénztárgépeknél. Azt gondolom, hogy egész évben ez lesz a jellemzõ, – sorolta. – Egyre kisebbedõ tortára tehát egyre többen pályázunk. A körülményekhez való alkalmazkodás még átgondoltabb technikákat igényel tõlünk. Dolgozunk az európai vásárlási körülmények megteremtésén, s hogy a színvonalas, bõ választékot kínáló üzletekben legyen ott a jól felkészült, mosolygós kereskedõ is.

A szegvári_Maxi_Coopban.jpg

– Egész évben egy új, nagyon érdekes akcióval kedveskednek a vásárlóknak üzleteikben, jól gondolom?
– Része vagyunk az országos szervezésû új projektnek, amely a törzsvásárlói rendszerre épül. Beléptünk az országos COOP KLUB kártyarendszerbe. A Hunor Coop törzsvásárlói kártyáit országos COOP KÁRTYÁRA cseréljük. Ezzel az országos hálózaton belül is még jobban összefogunk. A kártya pontgyûjtésre jogosítja a vásárlókat. Az egyes ponthatároknál jelentõs visszatérítés jár utalvány formájában a vásárlóink részére, – említette Mészáros Zoltán, és így folytatta:
– Ez a rendszer nagyon sikeres a skandináv, vagy az olasz és svájci Coopoknál. Két éve tesztelték Jászberényben, ahol szintén hatalmas törzsvásárlói létszámnövekedés valósult meg. Az elsõ hónapban nálunk is megnégyszereztük a regisztrált törzsvásárlók számát. Nagyon fontos, hogy összhangban legyünk a vásárlókkal, érezzék, hogy az elégedettségük a legfontosabb számunkra.
– Idén lesznek-e fejlesztések, s ha igen, mely területen?
– Üzleteink csinosítgatása, korszerûsítése mellett az informatikai hálózat teljes kiépítésében látjuk idén a fejlesztések fõ irányát (pl. vonalkódos nyomtatók, digitális mérlegek, vonalkód leolvasó…). Ez két éves program lesz. Amenynyiben egy év múlva is lega-lább ilyen visszafogott eredményekrõl tudunk majd számot adni, az elégedettséggel fog eltölteni, – mondta végezetül a vezérigazgató.
– Õszintén kívánjuk, hogy így legyen!
Kép és szöveg:
Dömsödi Teréz

Itt lehet hozzászólni !

A hozzászóláshoz be kell jelentkezni.