Legrand Zrt. – A további fejlődés tervéről
Gáborné Sebesi Katalin humánerõforrás igazgató köszöntötte a megjelenteket azon a sajtótájékoztatón, amelyen Károlyi László vezérigazgató a 2006-os gazdasági évet értékelte, s kitért az új esztendõre szóló tervekre is.
Károlyi László (képen) történeti visszatekintéssel kezdte értékelését, hiszen a hazai szerelvénygyártás manufakturális alapjai nélkül a jogelõd KONTAVILL sem jöhetett volna létre. A hatvanas évek helyi fejlõdésével párhuzamosan a Legrand vállalatcsoport is megkezdte nyitását késõbbi piacai felé, – mondta.
Vázolta azt is, hogy a Legrand Magyarországon mintegy hatezer terméket forgalmaz a százharmincezerbõl. Huszonhatezer alkalmazottjából Szentesen ötszáznál is több fog dolgozni hamarosan. Az árbevétel szintje az elõzõ évhez képest tizennyolc százalékos növekedést mutat, amely egyrészt a folyamatos növekedésbõl, másrészt vállalatok felvásárlásából és új márkák megjelenésébõl adódik.
Említést tett a vezérigazgató arról is, hogy lényeges elõrelépést értek el az épületautomatizálás, valamint a kábelcsatornák gyártása területén. Termékkínálatukba olyan eszközöket építenek be, amelyek jelentõs energia megtakarítást elérve teszik azokat még vonzóbbá.
Magyarországon egy cégen belül mûködtetik az értékesítést és a gyártást, – hallottuk. Továbbra is meghatározó az ún. szerelvény divízión belüli szerepük, ugyanis elektromos szerelvényeket, s egyre inkább erõs- és gyengeáramú rendszereket állítanak elõ. A folyamatos fejlõdés abból is látszik, hogy 2005. és 2007. év között az árbevétel 9,4 milliárdról 17,2 milliárd forintra változik, – tette hozzá. A foglalkoztatottak száma ötszáztíz fõre emelkedik és további kétszáz fõnek adnak kihelyezve munkát. S mindezt 1 milliárdos beruházás mellett teszik.
Újdonság, – halljuk – hogy a Legrand mellett három új márka, a Bticino, a Sarlam és a Cablofil is megjelent a piacon. Az épületautomatizálás újdonságai például a Galea Life, vagy az IN ONE, olyan korszerû eszközök, amelyek a kaputelefonok, ill. a számítógépes távirányítási rendszerek területén ma a legkorszerûbb és energiatakarékosabb technológiákat adják.
A Legrand Zrt. gyártási referenciáinak száma megközelíti az ötezret. S amíg 2006-ban a belföldi piac aránya meghaladta a húsz százalékot, 2007-ben már legalább kilencven százalékban exportra gyártanak.
A Legrand Magyarország 2007-ben is elkötelezett az innováció, az ügyfélközpontúság, az etikus üzleti magatartás, valamint a minõség mellett. Mind munkabiztonsági, mind minõségirányítási és környezetvédelmi rendszereiket frissítették e cél érdekében.
Károlyi László arról is beszámolt, hogy cégük tagja mind a francia, mind a Csongrád Megyei Iparkamarának. Helyi szponzorációs tevékenysége a Szilver TSE és a Futsal csapat folyamatos támogatásán túl több sport- és kulturális rendezvény esetében is gyakorlat.
Azt is elárulta, hogy a beruházás jövõbeni fõ iránya náluk az ember. Saját rendezvényekkel kívánják elõsegíteni a helyi kollektíván belüli jobb közérzetet, a mindennapi jó munkahangulatot. A legjobbak elõmenetelét a karrierterv segíti 2007-ben is.
Kép és szöveg: dt. és Legrand fotók.