Foodapest Szentesről nézve
Szentesrõl két kiállító vett részt az idei Foodapest nemzetközi élelmiszeripari kiállításon. Mindkét cégnél a tapasztalatokról, eredményekrõl érdeklõdtünk.
A Szentesi Dél-alföldi Kertészek Szövetkezete húsz TÉSZ összefogásának része. Az idei Foodapesten négy cég társaságában állította ki termékeit mintegy hatvan négyzetméteren, – kaptuk a tájékoztatást Ledó Ferenc elnöktõl, aki a rendezvény szakmai programjaival, és a látogatók számával is elégedett.
Azt mondta, meghívták belföldi és külföldi partnereiket, akik el is fogadták a meghívást. Mind a technikai és termelési feltételek további fejlesztése, mind az értékesítés összehangolása terén eredményes megbeszéléseket folytattak. Új érdeklõdõk is szép számmal akadtak, a cégvezetõ érdemi tárgyalásokra számít a jövõben.
– A külföldi partnerek igényeinek megfelelõen történik a zöldségfélék csomagolása. Nagy segítséget jelent, hogy megszereztük az EURO-II. minõsítést. A hajtatott zöldségtermesztés még ma is népszerû, eladási gondunk nem volt ez évben sem, – vázolta.
Arra a kérdésünkre, hogy az idén milyen árbevételre számítanak, Ledó Ferenc azt válaszolta:
– Termelésünk nagy része a zöldségfélékbõl, azon belül is a paprikaféleségekbõl adódik, és csak kis százalékban, de gyümölcsöt is értékesítünk. Az össz mennyiség idén mintegy 19 ezer tonnára tehetõ, ebbõl az értékesítési árbevételünk 4,6 milliárd forintban várható.
A Hungerit Zrt. százharmincöt négyzetméteren mutatkozott be a november 21-24. között rendezett nyolcadik Foodapesten.
Tóthné Kecskés Mária belkereskedelmi és marketing igazgató örömmel újságolta, hogy két termékük, a Rántott csirkemáj és a Friss Csirkemell belsõfilé két féle szósszal (enyhén csípõs kínai és gyros) elnyerte az Újdonság Díjat.
– Sok látogató kereste fel a standunkat, és úgy érezzük, sikerült lehetséges új belföldi partnerek igényeit is feltérképezni. Új termékkatalógust készítettünk erre az alkalomra, és az iparágban egyedülálló DVD mutatta be a termékek elõállításának folyamatát.
Marikától azt is megkérdeztük, hogy e két termék esetében az elismerés mennyiben jelent kedvezõbb piaci pozíciót.
– Tizenhét új termék bevezetése történik ezekben a hónapokban, az üzletláncok nyitottak mindegyik iránt. Nyilván jó egy terméknek, ha elnyer egy ilyen fontos díjat, de számunkra az az igazi siker, ha a fogyasztó a fejlesztéseinkkel elégedett.
Az idei kiállítás rendkívüli színvonaláról mi is meggyõzõdtünk. Számtalan olyan áruféleséggel találkoztunk, amelyek még egyetlen helyi kereskedelmi egységben sem kaphatók, de bizonyára hamarosan bõvítik a kínálati palettát.
Kép és szöveg: D. T. – D. M.
2006 12 18 22:26-kor
Előzmény http://www.varosivisszhang.hu/2006/11/08/foodapesten-a-hungerit-zrt/#more-1049